Відокремлений структурний підрозділ "Житомирський торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету"
вул. Чуднівська, 101, м. Житомир, Україна, 10005, (0412)24-25-33, vsp.ztefk@gmail.com
(0412)24-25-34; +38(096)8621672(viber, telegram)
Директор: Губарєв Григорій Леонідович
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ «Готельно-ресторанна справа»
Код спеціальності | 241 |
Передумови | На базі 9- х класів |
Форма навчання | Денна форма навчання |
Термін навчання | 2 роки 10 місяців |
Галузь знань | 24 «Сфера обслуговування» |
Спеціальність | 241 Готельно-ресторанна справа |
Освітньо-професійна програма | Готельно-ресторанна справа |
Освітньо-професійний ступінь | фаховий молодший бакалавр |
Актуальність професії
Економічне зростання в області поступово набуває рис стійкого відновлення, компенсуючи втрачений після фінансової кризи потенціал. Зміни, що відбуваються в економіці держави в умовах ринкових відносин, потребують якісних перетворень в галузі ресторанного господарства. Гостро відчувається потреба у висококваліфікованих фахівцях, здатних швидко адаптуватися в сучасному виробництві, проявляти ініціативу, творчо підходити до роботи, вміти аналізувати ситуацію та самостійно приймати рішення, забезпечити високий рівень ресторанного сервісу.
Значні зміни відбуваються в організації роботи підприємств ресторанного бізнесу, зокрема в організації процесу обслуговування споживачів з урахуванням їхніх потреб і платоспроможності. У кожному закладі ресторанного господарства важливо забезпечити належний рівень обслуговування, який відповідає характеру та вартості послуг, специфічним вимогам різних контингентів споживачів.
Перспективність професії
Останнім часом зріс попит на обслуговування бенкетів і прийомів, традиційних свят та свят на честь знаменних дат, прийомів за протоколом, кейтерингові послуги, організацію різних видів дозвілля в ресторанах. За таких умов потреба у фахівцях з ресторанного обслуговування різко зростає. Саме вони є справжніми господарями торговельної зали. Вони організовують та координують роботу обслуговуючого персоналу, здійснюють безпосередній зв’язок зі споживачами, проводять майстер-класи з ресторанного сервісу, сприяють професійному удосконаленню працівників сфери обслуговування, та зміцненню іміджу підприємства. Тільки грамотний фахівець може успішно впоратися з усіма поставленими завданнями.
Професійні компетенції
Сучасний фахівець з ресторанного обслуговування – це сучасна всебічно розвинена ділова особистість
Він повинен знати:
- особливості ресторанного господарства, його задачі та перспективи розвитку;
- основи підприємництва та управлінської діяльності, економіку підприємств різних типів;
- новітні напрямки технології виробництва та презентації кулінарної продукції;
- організацію обслуговування в закладах ресторанного господарства, правила етикету та культуру спілкування;
- сучасне устаткування підприємств харчування;
- правила виробничої санітарії.
Він повинен вміти:
- проявляти самостійність, принциповість та творчий підхід до роботи;
- презентувати кулінарну продукцію;
- організовувати обслуговування споживачів, забезпечувати високу якість ресторанного сервісу;
- аналізувати проблему та прогнозувати результат;
- встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та приймати рішення
- постійно займатися самоосвітою і самовдосконаленням.
Спеціальні дисципліни, які вивчають студенти:
- Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства
- Технологія виробництва кулінарної продукції
- Технологія страв національної кухні
- Санітарія та гігієна
- Економіка підприємств різних типів
- Устаткування закладів ресторанного господарства
- Сучасні наукові напрямки в харчуванні
- Іноземна мова за професійним спрямуванням
Працевлаштування фахівців з ресторанного обслуговування
Випускники коледжу можуть працювати на таких підприємствах:
- готелі та інші засоби розміщення;
- туристичні комплекси;
- готельно-ресторанні комплекси;
- кафе, бар, ресторан, їдальня;
- торговельно-розважальні комплекси;
- кулінарні цеха в торговельних мережах.
Посади, які можуть обіймати фахівці з ресторанного обслуговування:
- адміністратор торговельної зали;
- метрдотель;
- офіціант;
- кухар;
- завідувач підприємства громадського харчування;
- завідувач готелю;
- керівник підприємств, установ та організацій (директор готельного (ресторанного) підприємства);
- керуючий готелем (пансіонатом, кемпінгом і т.ін.), керуючий рестораном (кафе, їдальнею і т. ін.);
- керуючий готельним господарством (підприємством харчування);
- завідувач номерного фонду готелю (туристичного комплексу та ін.);
- консьєрж готельного комплексу;
- менеджер (управитель) кафе (бару, їдальні), менеджер (управитель) підприємства з приготування та постачання готових страв, менеджер (управитель) ресторану, менеджер (управитель) систем харчової безпеки;
- фахівець із гостинності (готелі, туристичні комплекси та ін.), фахівець із готельної справи, фахівець із ресторанної справи;
- менеджер (управитель) у готельному господарстві;
© 2016, 2024, Житомирський торговельно-економічний фаховий коледж.