Як перевірити, чи розуміють студенти навчальний матеріал
Не обов’язково чекати результатів контрольних і тестів, щоб визначити рівень здобутих студентами знань. Ще до проведення перевірних робіт варто з’ясувати, наскільки студенти зрозуміли навчальний матеріал, визначити «проблемні місця» і приділити їм більше уваги.
Пропонуємо прості прийоми для змішаного навчання, які допоможуть за декілька хвилин оцінити, наскільки добре студенти опановують навчальний матеріал.
1. Ключові 5.
Студенти мають п’ятьма ключовими словами описати вивчену тему, проблему тощо. (За онлайн-навчання — у чаті.)
2. Дай визначення.
Виберіть два-три поняття, що є ключовими для теми, і попросіть студентів надати (або написати в чаті) їхнє визначення своїми словами.
3. Питання до викладача.
Запропонуйте студентам записати на аркуші (або надіслати вам на електронну пошту) одне питання з матеріалу, що вони не розуміють.
4. Питання «від викладача».
Студенти мають скласти замість викладача одне питання до теми для перевірки домашнього завдання.
5. Картки самооцінки.
Запропонуйте студентам заповнити картки самооцінки, що містять висловлення щодо розуміння вивченого: «Я все розумію», «Я трохи розумію», «Я не розумію».
6. Рейтинг.
Запропонуйте скласти рейтинг вивчених тем: які теми найскладніші, найпростіші, найважливіші, найцікавіші тощо.
7. Гра «“Так” чи “Ні”».
Найпростіший спосіб швидко оцінити рівень розуміння. Відому гру «“Так” чи “Ні”» легко адаптувати для онлайн-навчання: студенти можуть голосувати у чаті відповідними смайликами.
8. Перевірка помилкових уявлень.
Висловіть типове помилкове твердження з теми. Попросіть студентів підняти зелену картку (проголосувати в чаті), якщо вони згодні, і червону, якщо ні.
9. Хмара слів.
Попросіть студентів записати в чаті 3 ключові слова з заняття (теми). Скопіюйте їх і вставте слова в додаток, що створює хмари слів. Розмістіть створену хмару на у чаті тощо.
10. Голосування за кращу відповідь.
Поставте одне запитання з теми і запропонуйте студентам відповісти на нього (за онлайн-навчання — у чаті). Студенти мають проголосувати за найкращу відповідь.
11. Визнач основну ідею.
Із двох-трьох тверджень студенти мають вибрати одну головну ідею заняття.
12. Хто ще не розуміє?
Визначивши студента, який не розуміє конкретного питання, запитайте, чи ще когось бентежить те саме. Знаючи, що вони не самотні, студенти частіше зізнаватимуться у власних труднощах.
13. Ессе впродовж 2 хвилин.
Встановіть таймер і попросіть студентів за 2 хвилини підбити підсумок заняття (теми) — написати коротке ессе.
Галерея